Ursus Breweries, producatorul berilor Timisoreana si Ursus, a castigat 10% din piata in ultimii trei ani, ajungand la o cota de peste 30% in 2009, potrivit propriilor informatii, fata de un nivel de 20-22% care s-a mentinut constant in perioada 2002-2006.
Andrei Haret, vicepresedinte de vanzari si distributie al Ursus Breweries, spune ca principalele masuri luate de subsidiara locala SABMiller in incercarea de a controla costurile au fost reducerea stocurilor la distribuitori cu 40% la inceputul trimestrului patru si renegocierea contractelor de transport.
"Stocuri mari inseamna o amprenta negativa aupra cash flow-ului si lichiditatilor, atat ale noastre, cat si ale partenerilor de distributie. De aceea, anul acesta am avut o privire mai atenta asupra nivelului stocurilor, iar la intrarea in sezonul rece am convenit impreuna cu partenerii de distributie reducerea acestora cu 40%", a declarat Andrei Haret, cel care coordoneaza departamentul de vanzari si distributie al Ursus Breweries de trei ani si jumatate.
De asemenea, producatorul de bere a renegociat costurile de transport, fixate inainte de inceperea crizei, si a decis sa extinda cu pana la 20% durata de utilizare la o parte din autovehiculele detinute, in limita permisa de functionare, in loc sa le schimbe, cum facea in anii precedenti.
"La altele am scurtat perioada de utilizare pentru a nu mai genera cheltuieli, deoarece modul in care operau nu era eficient", a completat el.
Cu toate acestea, producatorul nu a schimbat sau renuntat anul acesta la niciunul din cei 40 de distribuitori, cu toate ca Ursus Breweries are de mai bine de un an propria companie de distributie, ANDIP Distribution.
"In urma cu cinci-sase ani ne-am asumat un parteneriat cu distribuitorii si un plan de afaceri si de dezvoltare comun. De aceea nu i-am abandonat cand le era mai greu si i-am sustinut