Gropile mari şi mici îi aduc la disperare pe şoferii care încearcă să evite una, dar nimeresc în alta mai adâncă. Drumul nu a intrat niciodată în reparaţii capitale, deşi în urmă cu trei ani a fost transferat Companiei Naţionale de Drumuri tocmai pentru reabilitare
Într-un top al străzilor necirculabile din Bistriţa şoseaua de centură este de departe pe locul întîi. Renumele de cea mai proastă arteră de circulaţie i se datorează zecilor de gropi care apar în fiecare primăvară pe ambele sensuri de mers şi care fac imposibil drumul ce se întinde de la sensul giratoriu din Viişoara până la intersecţia cu drumul Năsăudului. Taximetriştii dar şi şoferii de ocazie se plâng că centura s-a transformat în timp într-o stradă devoratoare de maşini: „Poate că nu sunt toate gropile de pe centură adânci, însă sunt foarte multe. Practic încerci să eviţi una, dar dai în alta şi-ţi rupi bucşele, ori rulmenţii sau poate zbura roata cu totul. Li s-a întâmplat unora dintre colegi„ spune Calistru Bîgi, taximetrist la Total Taxi.
Topul gropilor
Pe lângă puzderia de gropi mărunte, centura are şi câteva de dimensiuni serioase. În zona turnătoriei de la Ario, la intersecţia cu drumul secundar care duce la Pădurea Şulevard se găsesc gropi cu lungimea mai mare de 1,50 de metri şi lăţimea la fel de mare. În acest perimetru una din gropi, lungă de 1,37 de metri are adâncimea, măsurată cu ruleta de 12 centimetri. Chiar lângă ea, către marginea drumului, o groapă are lungimea de 1,70, lăţimea de 1,60, iar adîncimea de 10 centimetri.„Sunt foarte periculoase pentru maşini, mai ales cele adânci. Şi la intersecţia cu Pasarela veche drumul de centură ridică probleme: „aici, mai ales la orele de ieşire de la muncă zona se blochează", explică taximetristul Calistru Bîgi.
Intervenţiile dese nu rezolvă problema
Drumul este peticit destul de frecvent, însă intervenţ