Miscarea MOL este explicata de reprezentantii companiei prin necesitatea de a-si completa portofoliul de produse comercializate, dar si prin faptul ca un astfel de parteneriat, cu o companie de profil, reduce semnificativ efortul birocratic necesar instalarii unui rezervor de autogaz in cadrul unei benzinarii.
„MOL a incheiat un parteneriat cu ButanGas la sfarsitul anului 2007 vizand livrarea de 55 de skiduri (rezervoare) de autogaz catre benzinariile noastre. Pana in prezent, 21 de benzinarii MOL Romania ofera GPL (gaz petrolier lichefiat), iar in cursul acestui an vor fi instalate si alte rezervoare", spun reprezentantii MOL Romania, care detin in prezent o retea de benzinarii formata din 133 de puncte de alimentare.
Compania a incercat sa dezvolte segmentul de autogaz si pe cont propriu, iar in prezent noua benzinarii din intreaga retea vand autogazul MOL.
„Vor ramane aceste puncte de alimentare cu autogaz, dar ne este mult mai usor din punct de vedere birocratic sa dezvoltam acest serviciu prin intermediul unui parteneriat cu o firma de profil", mai spun reprezentantii MOL Romania.
Autogazul este cel mai ieftin carburant auto, dar in ciuda acestui fapt, nici aceasta piata nu a fost ferita de efectele de scadere generate de criza.
„Anul acesta speram sa finalizam investitia in toate cele 55 de skiduri. Investitia totala va fi undeva la circa un milion de euro. Nu am facut inca o estimare a vanzarilor, dar oricum veniturile obtinute din aceste rezervoare vor fi impartite intre noi si cei de la MOL Romania", spune Florin Preda, directorul general al Butan Gas Romania. Potrivit acestuia, segmentul de autogaz este cel care a inregistrat cele mai severe scaderi de la inceputul anului, de circa 30%. Luand in calcul si segmentul de butelii si micul vrac, scaderea a fost de circa 10-15%.
„Lunile ianuarie si februarie au adus cele mai sev