La nivelul UE, segmentul bio reprezintă peste 7% din piaţa de produse alimentare. În România este sub 1%. Aşadar, potenţialul de dezvoltare a afacerilor în domeniu este ridicat, afirmă specialiştii. «Există oportunităţi de promovare şi dezvoltare a agriculturii ecologice datorită suprafeţei agricole de 14,8 mil. ha şi a solurilor nepoluate», a declarat Dragomir Damian, vicepreşedintele BIO România. Şi în privinţa exporturilor România s
La nivelul UE, segmentul bio reprezintă peste 7% din piaţa de produse alimentare. În România este sub 1%. Aşadar, potenţialul de dezvoltare a afacerilor în domeniu este ridicat, afirmă specialiştii.
«Există oportunităţi de promovare şi dezvoltare a agriculturii ecologice datorită suprafeţei agricole de 14,8 mil. ha şi a solurilor nepoluate», a declarat Dragomir Damian, vicepreşedintele BIO România. Şi în privinţa exporturilor România se situează la coada clasamentului UE: valoarea acestora este de zece ori mai mică decât a celor din Austria. Motivul? „Pentru că ei produc foarte mult bio. Poţi să câştigi mai mult dacă produci bio şi contribui astfel şi la stabilizarea pieţei“, a explicat Cristian Oneţiu, director general BIO Markt Retail Group. Cerere există, dovadă că la târgul eco BioFach 2009 din Germania companiile româneşti au primit comenzi cu 10% mai mari decât în 2008, conform lui Ioan Toncea, preşedintele Federaţiei Naţionale de Agricultură Ecologică. „Din păcate, ca urmare a lipsei de sprijin guvernamental, nu cred că le vom onora pe toate“, a adăugat el. Pentru a acoperi cererea internă, mare parte din produsele ecologice comercializate sunt importate.
Cifrele indicate de reprezentanţii principalului distribuitor de produse bio, BIOlogistic, indică o pondere de 80% a produselor din import în totalul produselor comercializate. Surpriză sau nu, companiile străine cumpără din România mater