În acest an, în România se vor produce peste 400.000 de autovehicule, în cele două uzine auto, de la Mioveni şi din Craiova, scrie anuarul "Piaţa Auto 2012" editat de ZF. Valoarea de 400.000 de maşini nu este doar un prag "psihologic". Odată cu depăşirea acestuia, din România vor fi exportate aproape 360.000 de automobile, în valoare de peste 5,4 miliarde de euro, sumă care va avea un impact direct asupra balanţei comerciale a ţării. Dacă Dacia a ajuns anul trecut la 8% din exporturi, împreună cu Ford, exporturile de maşini ar trebui să treacă de 10% în acest an.
Ford va produce în acest an la Craiova 60.000 de unităţi din noul B-Max, a cărui producţie va demara în luna iunie a acestui an, iar anul viitor va asambla în Bănie peste 100.000 de maşini, pentru ca în următorii ani să se atingă o medie anuală de aproape 170.000 de unităţi.
Pe de altă parte, atingerea pragului de 400.000 de unităţi în acest an depinde în mare parte de Dacia, iar la Mioveni să se producă cel puţin 340.000 de maşini, adică cu aproape 10.000 de maşini mai mult decât anul trecut. Acest nivel ar putea fi atins prin lansarea noului Sandero facelift în toamna acestui an, în condiţiile în care viitorul Logan 2 ar putea fi lansat abia spre finele anului. Dacia a făcut în acest an primul pas spre extinderea "la nivel internaţional" prin pornirea producţiei monovolumului Lodgy în Tanger. Tot în Maroc va fi produs şi Dacia Dokker, un vehicul recreaţional, dar şi o viitoare utilitară.
Primul an de producţie al noului B-Max la Craiova ar putea aduce americanilor afaceri de 1 miliard de euro în acest an, potrivit estimărilor ZF, luând în calcul cele 60.000 de maşini asamblate începând cu luna iunie, dar şi cele 30.000 de motoare Ecoboost produse din aprilie. Spre comparaţie, Dacia avea un business de 570 mil. euro în 2004, iar în 2010 a depăşit însă pragul de 2,7 ml