Printre ultimele găselniţe ale Ministerului Educaţiei, tezele cu subiect unic au scos la iveală slăbiciuni importante: supraveghetori indulgenţi şi stres pentru elevi. Sursa: Foto: Răzvan Vălcăneanţu
S-a copiat cu manualele pe bănci, sub privirile indulgente ale supraveghetorilor, copiii fac acum mai multe meditaţii, încă din clasa a V-a, nu există timp suficient pentru recapitulări, elevii sunt mai stresaţi decât de obicei. Acestea sunt doar câteva dintre motivele pentru care părinţii, elevii, profesorii, dar şi asociaţiile de profil solicită Ministerului Educaţiei desfiinţarea tezelor cu subiect unic şi revenirea la un alt tip de testare. Cu toate acestea, reprezentanţii Ministerului Educaţiei nu s-au arătat interesaţi de opinia celor direct implicaţi.
Mai mult decât atât, deşi a fost informat că în anumite şcoli s-a copiat, ministrul Cristian Adomniţei nu a luat nicio măsură concretă. Tezele cu subiect unic le-au fost impuse, din toamna anului trecut, elevilor din clasele a VII-a şi a VIII-a şi reprezintă noua modalitate de acces la liceu.
Numai două ore de recapitulare
„Am semnalat şi noi că ora 12.00, la care încep tezele, este cam în mijlocul zilei“, spune Diana Niculescu, directorul Şcolii nr. 97 din Bucureşti, care adaugă că „părinţii ar vrea examen de admitere cu subiecte naţionale, organizat la liceu“. Pe de altă parte, elevii cred că ar fi bine să se revină la Testarea Naţională, care se susţinea la finalul clasei a VIII-a.
„Acea variantă pare mai uşoară“, spune Diana, elevă în clasa a VIII-a. „Acum este puţin timp, iar noi nu ştim ce să lucrăm mai întâi“, susţine Claudia, colega ei. Fetele spun că doresc să se păstreze repartizarea computerizată. Profesoara de matematică Liana Hădărean consideră că tezele nu sunt o variantă în avantajul copiilor, din cauză că nu au timp să-şi facă o imagine