Anul 2008 a continuat trendul ultimilor ani, printr-un numar mare de lansari si tranzactii, chiar si dincolo de granitele tarii. Fata de 2007, anul acesta are totusi cateva particularitati: amanarea unor investitii si inchiderea unor publicatii – dintre care unele au fost lansate cu doar cateva luni inainte.
Prima lansare a lui 2008 a fost realizata de trustul Intact, care a scos pe piata Financiarul, cel de-al patrulea cotidian de business romanesc, tiparit intr-un tiraj mediu de 15.000 de exemplare. Tot in ianuarie, Dan Voiculescu a obtinut licentele pentru trei posturi tematice, cu transmisie prin satelit. Pe una dintre licente a fost lansat, la sfarsitul lui iulie, GSP TV.
Piata de TV a crescut anul acesta si cu doua statii ale televiziunii nationale: TVR 3 – un post generalist, cu accent pe emisiunile realizate de redactiile teritoriale, si TVR Info – un canal de nisa, axat pe informatii utilitare.
Realitatea TV a deschis in 2008 piata statiilor locale de stiri, lansand cinci posturi in Cluj-Napoca, Brasov, Targu Mures, Sibiu si Timisoara. Proiectul Realitatii este lansarea a peste 30 de statii locale in urmatorii trei ani. Saptamana aceasta, trustul va incepe emisia celor trei canale TV de film premium, reunite in pachetul CineStar, difuzat in exclusivitate pe platforma Romtelecom Dolce.
In afara marilor trusturi de presa au fost lansate cateva statii de nisa precum: Music Channel, un post detiunt de SC Music Channel SRL, The History Channel, detinut de compania The History Channel UK, si TV Paprika, un post gastronomic lansat de Chello Central Europe.
Pe piata radio, trustul Intact a investit circa 500.000 euro pentru lansarea Radio Zu, iar Grupul Realitatea-Catavencu a lansat Gold FM, un post pozitionat pe nisa Oldies.
Pe piata de print, Adevarul Holding a lansat anuarul Top 500 Miliardari si cotidianul gratuit Adevarul de