Ministerul Transporturilor a recunoscut ieri, prin publicarea pe site-ul propriu a investiţiilor făcute în ultimii ani, cât de ineficient se cheltuie banii publici.
În anii 2009 şi 2010 Ministerul Transporturilor a finalizat proiecte de infrastructură rutieră în valoare totală de 3,5 mld. euro, cu bani de la bugetul de stat, însă numărul de noi kilometri de autostradă a fost de doar 52 în aceeaşi perioadă (tronsonul Câmpia Turzii - Turda - Gilău), reiese dintr-o analiză a ZF pe baza listei obiectivelor de investiţii ce au ca termen de finalizare anul 2011 publicată de Ministerul Transporturilor pe site-ul propriu.
Topul celor mai circulate drumuri din România. Autostrada Soarelui a fost făcută degeaba din punctul de vedere al traficului: Nu intră în primele zece!
Cu toate acestea, instituţia promite că în următorii ani vor fi finalizate câteva sute de kilometri de autostrăzi după ce în a doua parte a anului au început lucrările la peste 200 km. Astfel, în perioada 2009-2010 Transporturile au finalizat proiecte susţinute din bugetul de stat în valoare de 16,1 miliarde de lei (3,8 miliarde de euro), iar din această sumă aproape 14,8 miliarde de lei (3,5 miliarde de euro) au mers în infrastructura rutieră.
Mai mult, în perioada 2009-2010 au fost finalizate proiecte de investiţii cu o valoare totală de 25,4 mld. lei (circa 6 mld. euro), peste 63% din această sumă fiind reprezentate de obiective cu finanţare de la bugetul de stat, potrivit calculelor ZF. Printre singurele proiecte notabile pe care Transporturile le-au inaugurat în 2009 şi 2010 se numără reabilitarea primilor 60 de kilometri ai căii ferate Bucureşti - Constanţa şi inaugurarea a 52 de kilometri ai autostrăzii Transilvania, pe ruta Câmpia Turzii - Turda - Gilău.
Pe de altă parte, Ministerul Transporturilor vrea să finalizeze anul acesta proiecte de investiţii