Operatorii de servicii "direct-to-home" încearcă să-şi "cucerească" clienţii prin oferte atractive de preţuri şi prin pachete cu cât mai multe posturi de televiziune. Piaţa televiziunilor Operatorii de servicii "direct-to-home" încearcă să-şi "cucerească" clienţii prin oferte atractive de preţuri şi prin pachete cu cât mai multe posturi de televiziune.
Piaţa televiziunilor digitale prin satelit ("direct-to-home" - DTH) este în continuă creştere, "muşcând" din "terenul" operatorilor de cablu. Deşi nu există studii independente de evaluare a acestei pieţe, se estimează că aceasta a atins aproximativ 1,2 milioane de utilizatori. Pentru 2008 se preconizează o creştere cu 10-15% a numărului de abonaţi DTH.
Pe piaţa DTH evoluează cinci furnizori: Focus Sat (lansat în noiembrie 2004 şi cumpărat de UPC în aprilie 2006), Digi TV (lansat de operatorul RCS-RDS în decembrie 2004), Max TV (lansat de Digital Cable System în iunie 2005), Boom TV (DTH Television Group - mai 2006) şi Dolce (Romtelecom - noiembrie 2006).
Competiţia este foarte aprigă pentru câştigarea clienţilor. Potrivit estimărilor din piaţă, serviciul Digi TV a ajuns la aproximativ 600.000 de abonaţi.
Reprezentanţii companiei RCS-RDS au refuzat să confirme această cifră şi să ofere alte informaţii despre evoluţia serviciului. O creştere rapidă la un an de la lansare a cunoscut Dolce, care a depăşit pragul de 330.000 de abonaţi.
Potrivit Cristinei Popescu, Public Relations General Manager Romtelecom SA, "Faptul că Dolce a acumulat peste 300.000 de clienţi, poziţionându-se în mai puţin de un an pe locul al doilea pe piaţă, dovedeşte că mai există loc de creştere, iar serviciile deja existente nu acopereau toate nevoile consumatorilor de televiziune". Pe de altă parte, surse din piaţă susţin că Dolce a pornit în lupta pentru cucerirea pieţei DTH cu un avantaj important: mulţi dintre