In urma cu un an s-a lansat Google+, cu scopul de a concura si eventual chiar depasi reteaua rivala, Facebook. Initial, lansarea a fost primita cu scepticism, “oh, ok, o alta retea sociala…” insa, cu toate acestea, ultimele 12 luni au dus la consolidarea retelei, aceasta ajungand in Top 3 la nivel mondial.
…sau poate nu? Google+ a atras un numar similar de utilizatori ca Twitter, dar, daca privim indeaproape, putem observa ca reteaua gigantului american nu s-a tinut de toate promisiunile facute la inceput, nereusind sa devina “o retea sociala diferita”.
Pentru inceput, cateva statistici – 150 de milioane de utilizatori (conform companiei), jumatate dintre acestia intrand zilnic pe retea. Facebook are peste 901 milioane de utilizatori activi lunar si Twitter 140 de milioane de utilizatori activi.
Principalul factor diferentiator adus de Google+ la momentul lansarii a fost “Circles”, care te lasa sa impartasesti si sa vizualizezi continut catre si dinspre utilizatori. Twitter este in mare parte o retea publica si la lansarea Google+, Facebook incuraja utilizatorii sa impartaseasca cat mai multe lucruri public. Tot acum un an, era dificil pentru utilizatorii Facebook sa creeze grupuri de oameni cu care sa impartaseasca, selectiv, informatii.
Cu toate acestea, pe parcursul ultimului an, Facebook a contracarat Cercurile Google+ facand mai usoara crearea si mentinerea de liste de utilizatori.
Mai simplu spus, Cercurile G+ nu au avut efectul scontat desi ideea a fost initial apreciata. Desi nu exista statistici care sa sustina aceasta afirmatie, cu atat mai putin in Romania, ar fi surprinzator ca majoritatea utilizatorilor sa se ingrijeasca, activ, de Cercurile lor. Controlul se face manual si nu automat, lucru care, probabil, a “intors din drum” pe multi.
Mai mult, unii dintre cei mai importanti manageri din onlineul romanesc