La fix jumătate de secol după prima apariţie a lui Fiat 500, constructorii italieni au relansat modelul sub o nouă infăţişare, care, prezentată şi la SIAB 2007, se anunţă drept un succes de marcă.
PREZENTARE - Concurent de temut pe piaţa Mini
La fix jumătate de secol după prima apariţie a lui Fiat 500, constructorii italieni au relansat modelul sub o nouă infăţişare, care, prezentată şi la SIAB 2007, se anunţă drept un succes de marcă.
Â
Fără indoială una dintre cele mai aşteptate maşini la SIAB 2007, noul Fiat 500 nu a inşelat deloc speranţele. La 50 de ani de la "naşterea" sa din 1957, Cinquecento a evoluat superb in ceea ce se anunţă drept pricipalul concurent al actualelor modele Mini.
Â
REALIZARE. Dacă prima generaţie avea 2,97 metri lungime, 1,32 lăţime şi 1,32 inălţime, Fiat 500 a crescut azi la 3,54 m lungime, 1,62 lăţime şi 1,48 inălţime. Deocamdată, Fiat 500 poate fi comandat in trei versiuni de motorizare. Există un propulsor aspirat cu patru cilindri in linie de 1.242 cmc, care dezvoltă 69 CP la 5.500 rpm şi un cuplu motor de 102 Nm la 3.000 rpm. Tot pe benzină se găseşte motorul de 1.368 cmc, care scoate 100 CP la 6.000 rpm şi are un cuplu de 131 Nm la 4.250 rpm. Aceasta este totodată şi cea mai performantă motorizare existentă, atingănd 100 km/h in 10,5 secunde, cu o viteză maximă de 182 km/h. Din acest propulsor urmează să deriveze versiunea sportivă, care va furniza insă 150 CP. In fine, există şi un diesel de 1.248 cmc Multijet, care furnizează 75 CP la 4.000 rpm şi are un cuplu motor de 145 Nm la 1.500 rpm. Transmisia este manuală la toate versiunile, cu menţiunea că motorul pe benzină de 1,4 litri are o cutie cu şase viteze. Realizat in Polonia, la Tychy, noul Fiat 500 costă de la 10.500 la 15.000 de euro, in funcţie de echipare şi motorizare. La prima vedere, dimensiunile noului Cinquen