Unele companii americane pun în cadrul interviurilor de angajare întrebări de baraj care forţează limitele capacităţii intelectuale a candidaţilor, relatează Business Insider.
Gigantul Google a renunţat la întrebările exagerat de dificile care îl făcea pe orice candidat să transpire recunoscând că acestea nu au nicio utilitate.
1) IBM: Cum ai testa un calculator?
Răspunsul ar putea varia, în funcţie de poziţia pentru care candidezi. În primul rând, s-ar putea testa dacă datele introduse produc rezultatele aşteptate. Pe de altă parte, ar trebui testate funcţiile de bază ale sistemului: butonul de pornire, de resetare, şi aşa mai departe.
2) Epic Systems: Un măr costă 40 de cenţi, o banană costă 60 de cenţi şi un grapefruit costă 80 de cenţi. Cât costă o pară?
Epic Systems, o companie care activează în domeniul sănătăţii, a pus această întrebare candidaţilor pentru postul de manager de proiect şi consultant implementare în luna ianuarie.
Un posibil raţionament care ar sta în spatele întrebării ar fi legat de costul unei vocale. Dacă cuvântul cu două vocale „apple” (măr în engleză – n.r) costă 40 de cenţi, banana cu trei vocale costă 60 de cenţi şi grapefruit, cu patru vocale, costă 80 de cenţi, atunci o pară ar trebui să valoreze 40 de cenţi.
3) Digitas: Descrie Internetul unei persoane care s-a trezit din comă după 30 de ani
Aţi putea începe prin a descrie Internetul comparându-l cu ceva pe care persoana l-ar recunoaşte în urmă cu 30 de ani sau dintr-un film SF. Dacă nu vă aduceţi aminte de unul, încercaţi să daţi o nuanţă de umor răspunsului.
4) American Express: Care dintre aceste date ar putea fi cele mai folositoare pentru a estima numărul de angajaţi care lucrează într-o clădire cu 30 de etaje?
a) numărul de maşini din parcare
b) numărul de persoane care iau masa la bufet
c) numărul de