Am aratat in prima parte de ce USL are nevoie de suspendarea Presedintelui, dar si ca aceasta este practic imposibila pe criterii pur politice. Un argument in plus il reprezinta o formulare “stranie” din Avizul consultativ al CCR din aprilie 2007:
“Rămâne ca Parlamentul să decidă, pe baza datelor şi a informaţiilor care îi vor fi prezentate cu ocazia dezbaterilor, asupra existenţei şi gravităţii faptelor pentru care s-a propus suspendarea din funcţie a Preşedintelui României, în concordanţă cu dispoziţiile art.95 din Constituţie.”
Practic CCR vrea sa se asigure ca votul de suspendare are la baza fapte de incalcare a Constitutiei. Din aceasta cauza se asteapta la alte date si informatii prezentate in plenul Parlamentului, altele decat cele analizate de Curte. In acest fel CCR lasa deschisa portita contestarii pe fond a hotararii Parlamentului.
De remarcat ca securizarea pozitiei prezidentiale prin aranjamentul institutional actual nu are o legatura directa cu majoritatea din Parlament. Chiar daca USL ar obtine 80% sau 100% din viitorul legislativ tot nu ar putea obtine suspendarea pe criterii politice. Cheia se afla la Curtea Constitutionala si in actuala Constitutie.
Asadar, singura posibilitate de a obtine suspendarea Presedintelui inainte de alegerile din 2014 este revizuirea Constitutiei actuale. Iar suspendarea nu ar putea avea loc decat dupa alegerile parlamentare din 2012.
Acum ajungem la mult discutata lege denumita de initiatori “Antonescu-Ponta” privind alegerea parlamentarilor in colegii uninominale dintr-un singur tur.
Mirel Axinte a realizat o simulare pe blogary.ro folosind aceleasi colegii uninominale si scorurile obtinute in aceste colegii de candidatii PNL+PSD si PDL in 2008. Simularea ar urma sa estimeze scorurile probabile ale USL si PDL in 2012 pe sistemul votului intr-un singur tur. Concluziile sunt ca USL