Expunerea pe Facebook poate fi, zilele acestea, de 1.000 de ori mai valoroasă decât ar fi, de exemplu, o campanie de promovare cu flyere în centrul oraşului. Sursa: REUTERS
Promovarea unei afaceri pe Facebook se traduce nu doar în notorietate şi reputaţie, dar şi în profit. Asta pentru că pe Facebook se află deja peste două milioane de utilizatori români, în timp ce prin centrul oraşului dumneavoastră sunt slabe şanse să treacă mai mult de câteva mii.
Dar să fiţi prezenţi pe cea mai populară reţea de socializare din lume nu e de ajuns. Iată un scurt ghid pentru a vă crea o pagină productivă pe Facebook.
1. Pagină versus profil. Dacă vreţi să vă promovaţi businessul pe Facebook, trebuie să creaţi o pagină în locul unui profil. Pe lângă faptul că regulile de utilizare ale reţelei fondate de Mark Zuckerberg indică pe cât se poate de clar acest lucru, o pagină este, realistic vorbind, mai bună. Şi asta pentru că, în primul rând, o pagină este mai puţin intruzivă. Doar utilizatorii care sunt cu adevărat interesaţi de activitatea firmei dumneavoastră vor alege să vă urmărească, dând "like" paginii şi devenind fani.
E adevărat că un profil vă poate ajuta să vă creşteţi mai repede reţeaua de contacte (adăugându-i pe oameni în lista de prieteni), dar asta s-ar putea să-i deranjeze pe cei mai mulţi dintre ei şi să vă afecteze imaginea.
De altfel, ei sunt acolo, în esenţă, ca să socializeze, nu pentru a lua contact cu diverse firme. În plus, un profil nu poate depăşi 5.000 de prieteni, în timp ce numărul de fani al unei pagini nu are o limită.
Mai important e însă faptul că o pagină pe Facebook oferă mult mai multe avantaje administratorului său, precum: statistici amănunţite, defalcate pe orice perioadă, plus posibilitatea de a crea taburi personalizate şi de a utiliza aplicaţii complementare.
2.