La noapte, în jurul orei 1.00, urmează să plece transportul agabaritic de 420 de tone pe ruta I.M.G.B. – Centura Bucureşti – DN4 – Frumuşani – Budeşti- Olteniţa port. Experţii în infrastructură rutieră susţin însă că pe tronsoanele de drum unde asfaltul este prea subţire, acesta se poate distruge sub greutatea convoiului.
„Transportul are masa totală de 420 tone, lungimea de 45 metri, lăţimea de 10.50 metri şi înălţimea de 11.30 metri. Transportul agabaritic va fi însoţit cu echipaje ale poliţiei rutiere din cadrul Inspectoratelor de Poliţie ale judeţelor Ilfov şi Călăraşi. Ţinând cont de greutatea transportului, pe anumite porţiuni circulaţia rutieră ar putea fi restricţionată temporar“, au explicat surse din cadrul poliţiei pentru adevărul.ro.
Transporturile grele, interzise de legislaţie în zilele toride
Însă pe tronsoanele de drum în care covorul de asfalt este prea subţire acesta se va distruge sub povara convoiului agabaritic. Cel puţin aşa susţine Gheorghe Boeru, expert în infrastructură rutieră.
El a precizat că portanţa drumului este invers proporţională cu temperatura şi tocmai de aceea există legislaţie care interzice transporturile grele în timpul zilelor toride.
„Desigur, şi transportatorul trebuie să respecte anumite normative prin care se repartizează greutatea pe osii, astfel încât masa transportată apese să fie uniform carosabilul. Altfel, pericolul de distrugere a drumurilor este şi mai mare“, a mai spus specialistul.
Convoiul va fi însoţit şi de echipe Enel. „În funcţie de situaţia de pe traseu, vor decupla de la reţea consumatorii sau cablurile respective pentru a trece transportul. Întreruperile nu vor fi decât de câteva minunte şi doar dacă va fi cazul“, au precizat reprezentanţii Enel.