Guvernul intenţionează să construiască grădiniţe, şcoli, spitale de stat şi chiar închisori în parteneriat public-privat(PPP), în care partenerul privat va bugeta investiţia, iar statul va plăti eşalonat pe durata contractului care poate ajunge până la 25 de ani. Aceeaşi prevedere se va aplica şi în cazul autostrăzilor în care capacitatea de plată a utilizatorilor este redusă. Aceasta este soluţia găsită de guvern pentru investiţiile publice, în cazul proiectelor care nu pot fi exploatate din punct de vedere comercial. Altfel spus, în cazul unei autostrăzi care atrage trafic, investiţia poate fi recuperată din taxa de autostradă, în vreme ce în cazul unui spital sau şcoli acest lucru aproape imposibil.
Aşa a susţinut luni, în faţa senatorilor şi deputaţilor PSD, ministrul Proiectelor de infrastructură şi Investiţiilor, Dan Şova, noua lege a parteneriatului public-privat, transmisă în Parlament la finalul lunii septembrie.
Într-un document distribuit social-democraţilor, se arată că două sunt "considerentele principale care justifică recurgerea la PPP pentru implementarea unui proiect de investiţie publică" în loc să se implementeze prin achiziţie publică: "1. partenerul public nu deţine resursele financiare necesare realizării investiţiei. 2,. partenerul privat prin know-how şi capacitatea inovativă deţinută atât în legătură cu construcţia, cât şi întreţinerea şi operarea unui proiect de investiţii are capacitatea de a bugeta proiectul la costuri mai mici de construcţie/întreţinere/operare".
"Astfel, partenerul public apelează la un partener privat care are resursele financiare pentru realizarea investiţiei, este, în toate cazurile, un operator mai eficient decât sectorul public, preia riscurile legate de construcţie, disponibilitate, întreţinerea şi operarea investiţiilor", se arată în documentul pus la dispoziţie de Şova parlamentarilor PSD.