Florin Zmaranda, directorul diviziei de dezvoltare ICT( tehnologia comunicarii si a informatiei) in cadrul Romtelecom considera ca pentru un operator de telecomunicatii este foarte dificil sa tina pasul cu evolutia tehnologiei, companiile din telecom fiind nevoite mereu sa isi diversifice serviciile.
“Pentru un operator este foarte greu sa tina pasul cu evolutia tehnologiei. Piata de comunicatii si divertisment este extrem de competitiva si este necesar sa diversifici portofoliul de servicii si solutii. Operatorii telecom trebuie sa treaca de la furnizare de voce si date la servicii de divertisment, la funizarea de servicii integrate (n.red triple sau four play: telefonie mobila, fixa, internet si televiziune). Si trebuie sa operam in conditii de costuri cat mai reduse ”, a declarat Florin Zmaranda, directorul diviziei de dezvoltare ICT in cadrul “Oracle Day”, eveniment organizat de Oracle, unul dintre cei mai importanti producator de software la nivel mondial si Ziarul Financiar.
Competitia foarte mare pe piata de telecom a determinat operatorii sa recurga la numeroase oferte promotionale si reduceri de preturi semnificative in ultimii ani.
Pe de alta parte, Romtelecom a trecut prin modificari importante trecand de la un operator traditional de telefonie fixa la unul care ofera servicii triple play, in prezent compania oferind telefonie fixa, internet (prin Clicknet) si televiziune digitala prin satelit (prin platforma Dolce).
Transformarea Romtelecom si accentul pus pe serviciile de televiziune prin satelit si internet se poate observa si in ceea ce priveste numarul de abonati si veniturile operatorului in primul semestru al acestui an, comparativ cu aceeasi perioada din 2008.
Astfel, la 30 iunie, Romtelecom avea 2.85 milioane de clienti pe segmentul de telefonie fixa mai putin cu 4,3% fata de cele 2.99 milioane de clienti in iunie 2