Majorarea preţurilor carburanţilor va avea două efecte principale, respectiv limitarea kilometrilor parcurşi cu automobilul şi orientarea clienţilor către maşini cu consum scăzut, a declarat luni Brent Valmar, vicepreşedintele Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA), potrivit Mediafax.
"Principalele efecte ale creşterii preţului carburanţilor se vor traduce prin diminuarea apetitului şoferilor pentru a parcurge distanţe de drum mari. De asemenea vom observa o orientare a clienţilor către maşini cu consum redus, costuri de exploatare foarte mici şi vehicule dotate cu tehnologii noi", a spus Valmar, într-o conferinţă de presă.
El a adăugat că se va observa şi o creştere a numărului de maşini hibirid.
Constantin Stroe, vicepreşedinte Dacia şi membru în Consiliul de Administraţie al APIA, este de părere că o intrare a vehiculelor electrice în România nu va avea loc prea curând.
"Vremea vehiculelor propulsate electric va veni şi în România abia peste 10-15 ani. Asta din cauza lipsei cu desăvârşire a infrastructurii necesare funcţionării acestor tipuri de automoble în ţara noastră", a afirmat Stroe.
Întrebat dacă producătorii de componente din România sunt pregătiţi pentru fabricarea de tehnologii necesare construcţiei de automobile electrice, Stroe a răspuns că "pot trece şi mâine la această activitate, doar că singurul lucru de care mai e nevoie este know-how-ul".
Majorarea preţurilor carburanţilor va avea două efecte principale, respectiv limitarea kilometrilor parcurşi cu automobilul şi orientarea clienţilor către maşini cu consum scăzut, a declarat luni Brent Valmar, vicepreşedintele Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA), potrivit Mediafax.
"Principalele efecte ale creşterii preţului carburanţilor se vor traduce prin diminuarea apetitului şoferilor pentru a parcurge distanţe de