The Body Shop International a devenit primul distribuitor de cosmetice care a introdus utilizarea uleiului de palmier �ecologic� in industria frumusetii prin lansarea unei noi game de sapunuri in luna mai.
Puternicul brand se alatura astfel luptei impotriva distrugerii biodiversitatii padurilor tropicale, insistand ca producatorii si distribuitorii de cosmetice sa reduca drastic efectele daunatoare ale proceselor implicate care ar putea dauna naturii, in cel mult doi-trei ani.
“In urma cu trei ani am devenit constienti de distrugerile rapide si continue a padurilor tropicale, cauzate de iresponsabila producere a uleiului de palmier, prin urmare am trecut la fapte”, a declarat Jan Buckingham, directorul general The Body Shop. “La fel ca si in cazul celorlalte produse ale noastre, exista loc de mai bine”, a continuat Buckingham.
Primul lot de sapunuri avand in compozitie uleiul de palmier sustenabil vor fi livrate in aceasta luna, urmand ca restul sa fie comercializat pana la finele anului. Planul de marketing “ecologic” va echivala astfel cu 14,5 milioane de sapunuri vandute anual de The Body Shop in peste 2.200 de magazine din 57 de tari din intreaga lume, din care 300 unitati de vanzare numai in Statele Unite.
Compania cu sediul in Marea Britanie s-a aliat cu Daabon, un producator organic certificat din Columbia, pentru furnizarea materiei prime ecologice. The Body Shop s-a afiliat organizatiei mondiale Roundtable on Sustainable Palm Oil (RSPO), care consta in peste 250 de organizatii, incluzand 20 retaileri important. Organizatia isi propune sa gaseasca solutii la problemele de mediu care apar in cazul productiei de ulei de palmier. The Body Shop militeaza, la randul sau, pentru incurajarea si mai multor retaileri in adoptarea masurilor impuse de organizatie.
RSPO a dezvoltat o serie de principii si criterii pentru productia de ulei