Dovedind că are deja creierul spălat, românul a dat năvală de Black Friday, să nu lipsească de la isteria cumpărăturilor.
Magazinele din România au anunţat reduceri de Black Friday, că e la modă să imităm americanii, iar oamenii s-au înghesuit ca chiorii să cumpere orice, indiferent dacă au sau nu nevoie. Importante au fost reducerile fluturate de magazine pe sub ochii cumpărătorilor. Dintre aceştia, probabil că doar un mic procent s-au ales cu ceva folositor. Cam la fel cu princpiul pungii cu zahăr şi ulei, de la alegeri.
În rest, bling-bling de Black Friday cu care să se laude la prieteni. Nu sunt bani de mâncare, chirie, instruire, dar mereu se vor găsi bani pentru un telefon nou cu ţîşpe mii de funcţii, din care vor fi folosite vreo trei. Sau vreo sculă de blue-ray, pe care să vadă furăciunile de pe net. Că doar e Black Friday, nu e aşa?
Bineînţeles, isteria cumpărăturilor cu “reduceri” aduce profituri considerabile pentru retaileri, nu pentru clienţi, chiar dacă ei vor să creadă asta. Magazinele trec de la pierderi, “in the red”, la profituri, “in the black”, asa cum sunt numite in jargonul retailerilor americani. De aici şi denumirea de Black Friday.
Şi la noi în ţară, fenomenul este similar cu perioadele de reduceri de sezon ale marilor lanţuri de magazine. Iar, în România, piaţa vânzărilor pe internet a crescut exponenţial în aceasta perioadă, pentru că multe magazine online îşi învită vizitatorii în Black Friday să profite de “reduceri” substanţiale. Bineînţeles, din cauza bulucelii pe siteurile respective, unele dintre ele nu au mai putut face faţă traficului uriaş.
Dovedind că are deja creierul spălat, românul a dat năvală de Black Friday, să nu lipsească de la isteria cumpărăturilor.
Magazinele din România au anunţat reduceri de Black Friday, că e la modă să imităm americanii, iar oamenii s-au îng