Înmatriculările Dacia în Elveţia s-au situat la 6.205 unităţi anul trecut, iar în primle nouă luni ale acestui an au depăşit 4.000, suficient încât să asigure mărcii controlate de grupul francez Renault o cotă de piaţă de aproape 2%, potrivit cotidianului Le Temps.
"Este o poveste de succes", a declarat reprezentantul Renault Elveţia, Laurent Burgat, într-o conferinţă de presă la deschiderea unui centru Renault.
Cota de piaţă a Dacia în Elveţia se situează la 1,9%, faţă de 10,5% în cazul liderului Volkswagen sau 5-6% pentru Renault. Dacia depăşeşte, însă, Seat (cotă de piaţă de 1,8%), Mitsubishi (1,7%), Porsche (0,7%) sau Alfa Romeo (0,7%).
"Imaginea automobilistului elveţian, amator de mulţi cilindri, a primit o lovitură. Nu că elveţienii ar renunţa la Audi, BMW, Mercedes sau Golf complet echipat. Piaţa îşi păstrează particularităţile. (...) Pare un punct cel puţin neobişnuit în care şoferii elveţieni se alătură celor europeni: goana după maşini low-cost. Inclusiv vârful de lance al acestei nişe, marca Dacia", scrie Le Temps.
Dacia este vândută în Elveţia din 2006.
Marca pare a fi un succes surprinzător pe o piaţă destul de exigentă, dar nu este singurul caz de acest fel, afirmă şeful SwissAuto, Andreas Burgener.
"Prima poveste de acest fel a fost sosirea Toyota. De asemenea, seamănă destul de mult cu ceea ce a făcut Volkswagen cu Skoda. Dacă vorbim din nou în zece ani, probabil putem spune acelaşi lucru despre maşini din China sau India", a afirmat Burgener, reprezentant al asociaţiei importatorilor auto.
De-a lungul anilor, producătorul nipon a reuşit să concureze şi să depăşească modelele tradiţionale. Publicaţia se întreabă dacă Dacia ar putea eventual să aibă evoluţie similară şi să "canibalizeze" o parte a vânzărilor Renault.
Grupul francez lucrează, însă, "foarte bine" pentru a se asigura că nu sunt vizaţi