•România e ridiculizată în emisiuni de televiziune, în caricaturi sau în clipuri pe net, în care naţionala Dacie Duster este prezentată drept "o maşină pe care nu o ţine decât scuipat vechi şi întărit". Trei instituţii au sau au avut atribuţii directe ori indirecte în a promova imaginea României în străinătate:Ministerul Turismului, Institutul Cultural Român şi Agenţia pentru Strategii Guvernamentale. Citiţi mai jos ce spun reprezentanţii acestora
"Calitatea europeană pentru un chilipir românesc" este sloganul cu care se încheie un spot controversat ce parodiază o reclamă la Dacia Duster. Filmuleţul, postat pe internet, avea peste 120.000 de vizualizări în prima zi. În 1:46 minute, un cuplu de britanici în vârstă poartă o negociere dură cu dealerul.
Ei sunt încântaţi de maşină ("e minunată", spune femeia), dar constată că nu au destui bani, astfel că bărbatul pune un teanc de bancnote pe masă şi îi spune vânzătorului: "Nu dau niciun ban în plus pentru bucata aia de gunoi din fier vechi". "Nu o ţine decât scuipat vechi şi întărit", îl aprobă soţia, după ce bărbatul se angajase deja într-un schimb de replici obscene cu dealerul.
"Maimuţe geriatrice de circ", le spune vânzătorul, printre alte insulte, după care îi avertizează: "Unde vă credeţi? La un talcioc împuţit?" şi apoi le descrie Dacia Duster drept "cea mai bună maşină de pe piaţă". La căpătul negocierii, timp în care dealerul îşi face clientul "ţigan împuţit", iar acesta din urmă îl urează "să i se umfle capul până îi crapă toate oasele", tranzacţia se încheie cu succes. Clientul pleacă în chiloţi după ce l-a mituit pe dealer cu tot ce a avut.
Cine a făcut spotul
Filmuleţul este numai un clip "demonstrativ" realizat de firma olandeză Artcore Productions, "cu scopul de a exemplifica modul în care poţi crea atenţie în jurul unui brand pe internet, într-un mod mai puţin tradiţional",