Campania Gândul "Why don't you come over?" se încheie, luni, cu mesajul românilor către premierul britanic David Cameron, publicat în The Guardian.
Mesajul publicat în pagina a opta a ziarului explică raţiunea campaniei, aceea de a alunga, cu umor, temerile legate de o improbabilă invazie a românilor, rezultatul fiind un dialog între cetăţenii celor două ţări, totul doar cu ajutorul unor postere devenite virale în campania "Why don't you come over?"şi a site-ului whydontyoucomeover.co.uk.
"Odată ce cetăţenii au început deja o dezbatere, nu ar fi timpul ca şi politicienii să i se alăture?", este finalul mesajului, semnatde www.gandul.info.
La sfârşitul lui ianuarie, The Guardian şi-a invitat cititorii să pună în practică ideea guvernului Marii Britanii de a lansa o campanie anti-imigraţie. Britanicii au reacţionat, iar Gândul a lansat şi el o provocare cititorilor săi, propunând un răspuns.
"We may not like Britain, but you will love Romania. Why don't you come over?" ("S-ar putea să nu ne placă Marea Britanie, dar voi o să iubiţi România. De ce nu veniţi la noi?") a fost sloganul campaniei Gândul, GMP Advertising şi webstyler, dedicată englezilor şi prejudecăţilor despre România.
Într-o primă fază au fost realizate afişe care prin care sunt oferite britanicilor motive să vină în România. Mesajele conţinute de primele astfel de afişe au fost "Charles bought a house here in 2005. And Harry never has been photographed naked once" şi "We speak better English than anywhere you've been in France".
O a doua etapă a campaniei a fost aceea în care românii s-au putut înscrie pentru a găzdui, în sistem coach-surfing, britanicii care doresc să vină în România.
"Britanicii curioşi sau tentaţi de România au acum şi un loc primitor unde să fie găzduiţi: canapelele românilor. Ofertele pot fi găsite pe site-ul de couch-surfing dedicat br