Transportatorii acuză Guvernul că, prin blocarea accesului la piaţa second-hand europeană, face imposibilă reînnoirea parcului auto. Propunerile prevăd o taxă de 680 de euro pentru o maşină cu motor de doi litri,Euro 5. Pentru una mai veche de un an cu motor de 1,4 litri şi Euro 4, taxa creşte cu 103 euro.
Ministerul Mediului şi Pădurilor a prezentat propuneri privind nivelul noii taxe auto. Astfel, propunerea este ca, de la 1 ianuarie 2011, pentru un autoturism nou Euro 5, cu o capacitate cilindrică de 1.100 cmc, taxa să fie de 116 euro, iar cu o vechime de doi ani propunerea de taxă este de 91 de euro. Pentru un motor de 2.000 cmc, pentru o maşină nouă, taxa ar putea fi de 680 de euro, iar dacă are vechimea de doi ani, taxa poate fi de 618 euro. De asemenea, pentru un vehicul cu motor de 3.000 cmc s-ar putea plăti 2.160 de euro, iar dacă are doi ani, poate ajunge până la 1.706 euro. El a menţionat că, în cursul acestui an, au fost cumpărate 75.000 de maşini noi, dintre care 60.000 au fost achiziţionate prin programul „Rabla", ceea ce i-a ajutat pe producători, dar au fost aduse în ţară şi peste 120.000 de maşini second-hand, dintre care o parte destul de mare sunt mai vechi de zece ani.
Citiţi şi:
Taxele mari aduc cozi la Registrul Auto
„Rabla 2010" nu se termină mâine
„Beţe-n roatele transportatorilor"
Transportatorii rutieri sunt furioşi din cauza creşterii cu până la 50% a taxei de înmatriculare. Augustin Hagiu, preşedintele Federaţiei Operatorilor de Transport Rutier, consideră că măsura nu ar ajuta pe nimeni: „nici economia, în ansamblu, căci nu stimulează industria auto, nici pentru transportatori şi nici pentru posesorii de maşini."
El acuză Guvernul că pune beţe-n roate transportatorilor, căci maşinile se strică repede din cauza drumurilor, iar soluţia cea mai la îndemână, piaţa second-hand europeană, devi