Informaţia difuzată pe pagina electronică a publicaţiei franceze a fost confirmată de Sindicatul Naţional al Piloţilor de Linie (SNPL). Compania aeriană nu a dorit să o comenteze.
În zilele următoare şi pe parcursul a trei luni, toţi piloţii avioanelor Airbus ai companiei, adică peste 3.000 de persoane, vor fi formaţi pe simulator în cursul acestei şedinţe speciale de antrenament care nu este prevăzută în programul obişnuit de păstrare a competenţelor de pilotaj.
"Între jumătatea lunii septembrie şi jumătatea lunii decembrie, toţi piloţii familiei Airbus vor asista, pe lângă şedinţele normale cu simulatoare, la o şedinţă suplimentară a cărei durată nu o cunosc", a explicat Erick Derivry, purtător de cuvânt al SNPL.
Potrivit sindicatului, şedinţa suplimentară va servi la "reproducerea condiţiilor de pierdere a informaţiilor referitoare la viteză la mare altitudine, situaţie cu care s-a confruntat echipajul zborului AF 447", care s-a prăbuşit la 1 iunie în Oceanul Atlanitc, provocând moartea a 228 de persoane.
"Pentru piloţii avioanelor Boeing va exista un exerciţiu de acelaşi tip dar care va fi integrat în cele patru şedinţe obişnuite", adică două şedinţe de antrenament şi două de control pe an, a precizat Derivry.
Directorul Biroului de Anchete şi Analize (BEA), responsabil cu ancheta tehnică privind prăbuşirea zborului AF 447, Paul-Louis Arslanian, a anunţat, luni, că operaţiunile de căutare a cutiilor negre ale Airbusului vor fi "reluate la toamnă".
La 2 iulie, el aprecia că o defecţiune a măsurătoarelor de viteză Pitot a reprezentat "un element, dar nu cauza" accidentului.
Într-o altă ordine de idei, el a mai anunţat că "în câteva săptămâni" va fi prezentat un nou raport de etapă, precizând în acelaşi timp că BEA "nu a înţeles cauza accidentului". El speră ca, într-un an, un an şi jumătate, să poată fi capabil să furn