Cosmote, Romtelecom şi UPC, trei dintre cei mai mari operatori locali de comunicaţii, care au împreună peste şapte milioane de abonamente, au resimţit impactul negativ al măsurilor de austeritate şi al creşterii şomajului, arată datele financiare anunţate ieri de companii pentru trimestrul al treilea. Efectele recesiunii sunt amplificate şi de competiţia de pe piaţa locală telecom, considerată una dintre cele mai dure din Europa.
Romtelecom, numărul unu pe telefonie fixă, a raportat pierderi şi venituri de 182 mil. euro, mai mici cu 7%. Este un rezultat "rezonabil în aceste circumstanţe defavorabile", a comentat Yorgos Ioannidis, CEO al Romtelecom. Compania a crescut totuşi pe internet şi servicii TV, dar o bună parte din clienţi au fost câştigaţi prin compania de cablu NextGen, care este uneori mai agresivă în preţuri ca RCS&RDS.
Şi UPC, numărul doi pe piaţa TV, a înregistrat o scădere de 5% a numărului total de abonamente, în special din cauza pierderilor de pe cablul analogic, un produs achiziţionat în special de clienţii care sunt cei mai sensibili la preţ. Este un an "plin de provocări", a spus Severina Pascu, directorul financiar al UPC.
Singura creştere aparţine Cosmote, numărul trei pe telefonie mobilă, ale cărei venituri au urcat cu 9%, la 118 mil. euro, pe fondul creşterii numărului de clienţi, în special pe segmentul business, potrivit companiei. Numărul de clienţi ai Cosmote a stagnat însă faţă de luna iunie, în special din cauza scăderii pe segmentul de cartele prepay.
Cosmote, Romtelecom şi UPC, trei dintre cei mai mari operatori locali de comunicaţii, care au împreună peste şapte milioane de abonamente, au resimţit impactul negativ al măsurilor de austeritate şi al creşterii şomajului, arată datele financiare anunţate ieri de companii pentru trimestrul al treile