Traian Basescu a prins drag de podurile de la Maracineni. In ultima saptamana, seful statului a fost de patru ori aici. Care este scopul deselor vizite prezidentiale? Conform declaratiilor sale, seful statului verifica ritmul de reabilitare a obiectivului de infrastructura.
Ultima descindere prezidentiala la Maracineni aduce vesti bune tuturor: circulatia rutiera pe podurile militare va fi reluata cel tarziu vineri, lucrarile se desfasoara intr-un ritm alert, iar seful statului isi va putea bea spritul de ziua lui (dupa cum a cerut pe un ton imperativ muncitorilor) unde-i doreste inima. In ciuda faptului ca in Romania nu a fost declansata starea de necesitate, atitudinea presedintelui este comparabila cu ale sefilor de state aflate sub regim militar: indicatii si termene trasate catre salariatii unei companii private, amenintari cu evaluari ale colaborarii institutiilor statului cu o societate comerciala, judecati de valoare asupra diferentei de mentalitate intre constructorii romani si cei francezi...
CONTRACTUL. Lucrarile de refacere a podului de la Maracineni au fost atribuite, prin incredintare directa, companiei mixte romano-franceze Societatea de Constructii Feroviare-Grup Colas SA din Iasi. Cu alte cuvinte, este vorba despre o singura firma, joint venture roman-francez, nu doua distincte, asa cum ne anunta cel mai informat om din Romania, presedintele Basescu. Costul lucrarilor se ridica la 460 de miliarde de lei, adica circa 14,2 milioane de euro. Reconstructia ar trebui sa fie finalizata, conform Ministerul Transporturilor, in sase luni de la debutul ei (17 mai 2005). Proiectul de refacere a podului a fost realizat de Institutul de Proiectari pentru Transporturi Auto, Navale si Aeriene (IPTANA).
LUCRARI. Societatea ieseana SC CF-Grup Colas vrea sa repare podul astfel incat sa fie chiar mai bun decat la inceput. "Va trebui facut si ceea ce,