Consumul mediu anual de plăci ceramice în România se situează sub media majorităţii ţărilor din Europa, la 1,2 metri pătraţi pe cap de locuitor, potrivit analizei companiei Cesarom, care arată şi că cei mai mulţi români îşi schimbă gresia şi faianţa o dată la 20 de ani, informează NewsIn.
Pe primele locuri în Europa în ceea ce priveşte consumul mediu anual de plăci ceramice pe cap de locuitor se află Spania şi Grecia, unde valorile se situează la 5,26 mp de plăci ceramice, respectiv 4,7 mp.
Potrivit producătorului autohton de gresie şi faianţă, criza economică a afectat însă şi aceste două ţări, consumul de plăci ceramice fiind în scădere. În acelaşi timp, italienii cumpără în medie anual aproximativ 3 mp de gresie şi faianţă pe cap de locuitor, în timp ce în Polonia consumul este de 2,8 mp.
"România, cu un consum mediu anual de 1,2 mp plăci ceramice pe cap de locuitor, se situează în apropierea Germaniei, unde se achiziţionează 1,35 mp de gresie şi faianţă anual per capita. Consumul scăzut de plăci ceramice de pe piaţa locală se justifică prin puterea scăzută de cumpărare, prin lipsa infrastructurii şi a utilităţilor în mediul rural", a declarat directorul comercial al Cesarom, Eduard Măcărescu.
Analiza Cesarom mai arată că în ceea ce priveşte achiziţiile strict efectuate, românii cumpără gresie şi fainţă în valoare medie de 750 de lei, fapt ce se traduce printr-o cantitate totală de 30 mp la un preţ mediu de 25 lei pe metrul pătrat. Această investiţie are loc, potrivit estimărilor companiei o dată la 20 de ani, interval de timp asemănător cu cel al majorităţii europenilor.
Potrivit studiului, în momentul achiziţiei, 65 la sută dintre români optează pentru magazinele specializate şi doar 35 la sută se îndreaptă către magazinele de bricolaj existente pe piaţa din România.
În ceea ce priveşte profilul cumpărătorilor de gresie şi faia