Evoluţia mediului de afaceri din România a permis dezvoltarea firmelor de catering pe două direcţii principale: furnizarea de preparate culinare pentru evenimente corporate şi asigurarea mesei de prânz pentru angajaţii companiilor. În ultimii zece ani, piaţa de catering a crescut foarte mult, ceea ce a determinat, printre altele, şi modificarea statutului firmelor care acţionează pe acest segment, de la simplu furnizor-executant, la partener de afaceri. O companie – pot
Evoluţia mediului de afaceri din România a permis dezvoltarea firmelor de catering pe două direcţii principale: furnizarea de preparate culinare pentru evenimente corporate şi asigurarea mesei de prânz pentru angajaţii companiilor.
În ultimii zece ani, piaţa de catering a crescut foarte mult, ceea ce a determinat, printre altele, şi modificarea statutului firmelor care acţionează pe acest segment, de la simplu furnizor-executant, la partener de afaceri. O companie – potenţial client care intenţionează o colaborare în acest sens – asigurarea mesei de prânz pentru angajaţi, de exemplu -, trebuie să ţină cont de anumite criterii de selecţie.
Primul şi poate cel mai important pas este solicitarea unor referinţe. Nu este vorba de scrisori de recomandare furnizate de însăşi firma în cauză, ci de discuţii directe cu alţi clienţi pe care respectivul furnizor de catering i-a avut de-a lungul timpului. Aceştia sunt uşor de contactat în baza portofoliului declarat de clienţi care, teoretic, se regăseşte pe site-ul fiecărei firme.
Foarte importante sunt şi certificările: autorizaţii sanitar-veterinare, certificări ISO şi HACCP.
„Catering-ul este un domeniu de activitate foarte delicat, care ridică multe probleme sanitare, care se ocupă cu furnizarea unor produse extrem de perisabile şi