Referirile la aspectul fizic al unor personaje feminine mondene a crescut în emisiunile de divertisment difuzate la televiziunile din România în ultimii ani. Potrivit unui raport de analiză media al proiectului naţional „ALTFEM“ femeile au devenit tot mai mult şi mai des ţinta aluziilor sexuale în aceste programe.
Proiectul „ALTFEM“ este o campanie pentru schimbarea imaginii femeii în societate şi este dezvoltat de agenţia de comunicare TBWA\Bucureşti, Fundaţia Centrul Parteneriat pentru Egalitate (CPE) şi ActiveWatch - Agenţia de Monitorizare a Presei (AMP).
Raportul „Imaginea femeii în societatea românească“ elaborat în cadrul proiectului „ALTFEM“, a fost prezentat marţi, într-o conferinţă de presă, organizată la Bucureşti, potrivit Mediafax.
Scopul cercetării: imaginea femeilor şi a bărbaţilor în mass-media din România
Potrivit raportului, în urmă cu doi ani, echipa „ALTFEM“ îşi propunea prima cercetare pilot în care să analizeze imaginea femeilor şi bărbaţilor în mass-media, aşa cum era reflectată la acea vreme în agenda instituţiilor de presă.
Astfel, pentru a obţine o imagine cât mai clară, echipa de cercetare a urmărit care sunt rolurile sociale şi profesiile care-i unesc sau diferenţiază pe bărbaţi de femei, dar şi care sunt stereotipurile ce construiesc sau erodează reprezentările celor două genuri.Războiul sexelor: cine apare mai mult pe piaţa media
Anul acesta, plecând de la acelaşi cadru metodologic, „ALTFEM“ a reluat cercetarea pentru a vedea dacă există vreo schimbare în felul în care sunt prezentate, în mass-media, femeile şi bărbaţii. Cercetarea are ca paliere de analiză presa scrisă, emisiuni TV şi reclame TV.
În cazul emisiunilor TV, cercetarea oferă date despre raportul dintre numărul apariţiilor femeilor şi bărbaţilor într-un număr total de 141 emisiuni (78 de ediţii ale unor emisiuni de diver