Producătorul de componente auto Autoliv România, care face parte din grupul suedez Autoliv, şi-a revizuit în creştere estimările pentru 2010 şi mizează pe o cifră de afaceri de 363,4 mil. euro faţă de bugetul iniţial de 301 mil. euro.
Încă de anul trecut, când economia românească s-a contractat cu peste 7%, grupul suedez şi-a majorat businessul din România cu 70 mil. euro, la 275 mil. euro (1,164 mil. lei), ca urmare a transferului unor contracte de producţie din alte fabrici europene la unităţile din Braşov şi Lugoj.
"Ne bucurăm de o bună reputaţie în cadrul grupului, în condiţiile în care, în plină criză financiară, afacerile Autoliv România au crescut, în timp ce Autoliv Europa a închis unele unităţi de producţie şi a efectuat disponibilizări", a spus pentru ZF Transilvania Ionel Fierbinţeanu, director general Autoliv România.
În primul semestru din acest an compania a raportat vânzări totale de 194,5 mil. euro, în creştere cu peste 73% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut.
Grupul Autoliv a trecut în 2009 printr-un proces de restructurare a operaţiunilor globale, ceea ce a presupus închiderea unor fabrici din Franţa, Germania, Mexic şi Tunisia şi concedierea a mii de oameni. La nivel mondial, Autoliv deţine aproape 80 de fabrici şi circa 38.000 de angajaţi, în 29 de ţări.
Potrivit reprezentanţilor producătorului de componente auto, prin transferul în România a unor contracte de producţie din alte ţări cu costuri ridicate, în momentul de faţă a fost dezvoltată în România cea mai mare platformă de producţie din grup. În România au fost transferate linii de producţie din ţări precum Germania, Franţa, Anglia, Polonia sau Turcia, reprezentanţii companiei explicând această măsură prin faptul că fabricile locale au fost preferate datorită productivităţii şi costurilor salariale mai mici.
Costurile cu forţa de muncă în industria auto