14:30 • Tribunalul Bucureşti a amânat, pentru 10 septembrie, procesul în care compania Tarom a fost dată în judecată de pasagerii implicaţi în accidentul din decembrie 2007 de pe Aeroportul Otopeni. Astăzi, Romatsa a cerut ca Aeroportul şi societatea UTI Gemmo să răspundă în solidar în proces.Tribunalul Bucureşti a amânat, pentru 10 septembrie, procesul în care compania Tarom a fost dată în judecată de pasagerii implicaţi în accidentul din decembrie 2007 de pe Aeroportul Otopeni. Astăzi, Romatsa a cerut ca Aeroportul şi societatea UTI Gemmo să răspundă în solidar în proces.
ACUZE. Reprezentanţii companiei Tarom au chemat în garanţie, la un termen anterior, societatea Romatsa, în ideea de a plăti eventualele daune stabilite de instanţă pentru victimele accidentului aviatic de pe aeroportul Otopeni. La rândul lor, reprezentanţii Romatsa au chemat în garanţie aeroportul Otopeni şi societatea UTI Gemmo, urmând ca magistraţii Tribunalului Bucureşti să discute această cerere peste 3 luni. "Accidentul aviatic a fost cauzat de nerespectarea de către controlorii de trafic din cadrul Romatsa a procedurilor standard aplicabile operaţiunii de decolare. Astfel, controlorii de trafic erau obligaţi să se asigure că echipa de balizaj a părăsit pista şi să nu dea permisiunea de decolare aeronavei Tarom înainte de a avea confirmarea că pista era liberă", susţine Tarom în cererea depusă la Tribaunalul Bucureşti. De asemenea, Tarom solicită instanţei să admită ca probă raportul Ministerului Transporturilor făcut pentru a elucida cauzele accidentului de pe Otopeni.
DAUNE. Avocatul pasagerilor, Mariana Ştefan, a declarat că despăgubirile cerute, în valoare de aproximativ 520.000 de euro de persoană, ar trebui plătite de cei care au cauzat accidentul, adică de compania Tarom. De asemenea, aceasta a afirmat că despăgubirile sunt justificate de faptul că pasagerii au suferit