Sunt publicatii de nisa, destul de putine la numar, bine targetate pe publicul tanar, aflate sub aripa calduroasa a unui trust de presa. Sansele de �supravietuire� a acestor reviste sunt vanzarile, abonamentele, dar mai ales veniturile din publicitate.
Revistele pentru tineri cu un continut mixt de informatie sunt foarte putine in Romania, numai patru dintre ele acoperind aceasta plaja. Desi unii le dau putine sanse de supravietuire pe o piata unde online-ul incepe sa ocupe teren, trusturile de presa din care fac parte nu le lasa sa dispara de pe piata. Nisele sunt importante, iar tinerii trebuiesc informati.
Ca si venituri pentru aceste publicati, pe langa vanzari si abonamente, publicitatea isi spune cuvantul, costurile in print fiind destul de mari, dupa cele pentru TV. In general, un procent de 70% din revista este acoperita de continut editorial, restul fiind advertising. Clientii interesati sa-si expuna produsele publicului tanar sunt multi, chiar daca rate-cardurile revistelor variaza de la o publicatie la alta, de la 6.000 lei pana la 9100 lei pentru o pagina intreaga de publicitate.
Lansata pe piata roamneasca in octombrie 2000, �Cool Girl� este prima in topul celor mai citite reviste adresate adolescentelor, cu un tiraj de 60.000 de exemplare lunar. Aflata in trustul Burda pe langa alte 19 reviste de nisa, promoveaza articole despre fashion, love, body&sex, fun si horoscop, adaugand la continutul editorial si articole ale cititoarelor sale.
Care sunt resursele de finantare ale unei astfel de reviste, in afara de advertising? �Vorbim despre vanzari, care aduc venituri destul de mari, mai ales pentru faptul ca productia nu are costuri foarte ridicate, nu este o revista glossy, unde se investeste foarte mult in hartie, tipar, culori. O astfel de revista poate sa nu iasa in fiecare luna pe profit, pentru ca intr-un trust de 20 de revist