După telefonia mobilă şi fixă, nici vânzările de servicii de internet fix şi televiziune nu mai cresc la fel ca în anii precedenţi, iar unii operatori înregistrează şi scăderi. Cele două domenii care rămân în creştere puternică sunt internetul mobil şi smartphone-urile, care ating şi rate de creştere de zeci de procente în raport cu 2009.
Cheltuielile cu serviciile de telefonie, internet şi televiziune au fost în continuare sub presiune în prima jumătate a anului, atât companiile cât şi persoanele fizice continuând să-şi optimizeze cheltuielile - pe fondul condiţiilor economice dificile şi al impactului generat de reducerea veniturilor pentru personalul dintre sectorul public, arată datele financiare ale unora din cei mai mari jucători de pe piaţă.
Orange şi Vodafone, cei mai mari operatori de telefonie mobilă din România, au anunţat scăderi ale veniturilor pentru primele două trimestre din acest an, pe fondul reducerii consumului de către abonaţi şi utilizatorii de cartele prepay. La Vodafone, spre exemplu, venitul mediu lunar pe utilizator a scăzut de la 8,1 euro în iunie 2009, la 6,9 euro în iunie 2010 - în condiţiile în care acest indicator se situa în 2006 la nivelul de 11,2 euro.
Reducerea veniturilor vine şi pe fondul campaniilor promoţionale agresive desfăşurate de primii trei jucători de pe piaţă, care s-au luptat astfel să îşi păstreze clienţii. Utilizatorii de cartele preplătite de telefonie mobilă, care au acces la servicii de comunicaţii fără a plăti în mod regulat un abonament, pot vorbi la telefon un număr cel puţin dublu de minute faţă de anul 2008 pentru o sumă de bani aproximativ egală, arată o comparaţie realizată de ZF între ofertele operatorilor din aprilie 2008 şi iulie 2010.
Internetul mobil şi vânzările de telefoane mobile inteligente au rămas însă două dintre ariile pozitive din bilanţul operatorilor de telefon