Liderii departamentelor de resurse umane ar trebui sa fie alaturi de angajati mai mult ca niciodata in perioadele de criza. Specialistii in resurse umane spun ca exista metode prin care poate creste productivitatea si implicarea angajatilor fara costuri mari.
"Departamentul de resurse umane trebuie sa lucreze foarte aproape de business pentru a-l ajuta sa navigheze prin perioadele acestea de nesiguranta. Oamenii de resurse umane trebuie sa lucreze nu neaparat mai mult, ci mai destept", a spus Anouk De Blieck, Human Resources Director pentru Europa Centrala si de Est in cadrul Citibank, in cadrul conferintei "ADN-ul oamenilor pe care trebuie sa-i pastrezi in companie pentru a iesi cu bine din criza", organizata de Ziarul Financiar impreuna cu Citibank, in parteneriat cu Mastercard, Medlife, Schoenherr si Asociatii, ASEBUSS, Total Soft, Yourway Counseling si Vapro.
In opinia Ruxandrei Stoian, partener si director servicii de consultanta in resurse umane in cadrul companiei de audit si consultanta PricewaterhouseCoopers, angajatorii ar trebui sa se concentreze mai mult pe efortul pe care il depun acum angajatii si nu neaparat pe rezultate, pentru a-i mentine motivati. "Foarte multa vreme schemele de bonusare s-au bazat pe rezultate. Anul acesta, angajatii depun foarte multe eforturi, chiar daca nu au rezultate intr-o perioada scurta de timp. Pe langa masurarea performantei, angajatorii trebuie sa se uite si la masurarea efortului, care nu era pe «radarul» de pana acum", spune Stoian.
O alta metoda prin care angajamentul salariatilor poate creste sunt pachetele de beneficii, care pot fi recalculate. "Beneficiile au fost primele victime ale crizei. In prezent, companiile profita de flexibilitatea angajatilor pentru a controla costurile si creeaza bugete de beneficii intr-un alt mod. Unul din trendurile care se observa in politica de salarizare a compan