Cea de-a treia generatie Clasa A reflecta noua strategie de design a Mercedes-Benz, fiind primul pas facut de constructorul auto in a deveni cel mai dinamic brand premium din lume, potrivit lui Dieter Zetsche, presedintele consiliului de administratie al Daimler si sef al Mercedes-Benz Cars.
Productia noii Clasa A va incepe in septembrie la fabricile Rastatt (Germania) si Kecskemet (Ungaria) in care Daimler a investit 1,4 miliarde euro. In Rastatt, au fost fabricate incepand din 1997 cele doua generatii Clasa A vandute pana in prezent in 2,1 milioane de unitati.
Pornind de la o coala alba de hartie, designerul britanic Mark Fetherson in varsta de 35 de ani, creatorul SLS AMG, a conturat noua Clasa A avand ca sursa de inspiratie natura, felul in care vantul sculpteaza nisipul in dune. Fetherson spune ca noua Clasa A poate fi asemanata cu o pisica salbatica, un leu sau un ghepard.
Noua Clasa A este o masina sport atat prin design, cat si prin senzatiile oferite la volan, un autoturism cu o silueta de coupe conceput pentru tineri. De aceea, Mercedes a integrat telefoanele iPhone si BlackBerry in vehicul, realizand o interfata ce ofera Facebook, Twitter, Internet, navigatie Garmin, control vocal, Google Local Search (Google Street View, Panoramio) si posibilitatea de a afisa poze slideshow pe un ecran de 17,8 cm.
Mercedes-Benz a fost intotdeauna cunoscut pentru cele mai confortabile masini din clasa premium, iar BMW pentru cele mai sportive, insa acest mit se termina astazi odata cu noua generatie Clasa A, primul model gandit in primul rand sa fie sportiv si in al doilea rand sa fie confortabil. Daca Mercedes continua sa creeze masini sport vom vedea o lupta frumoasa cu BMW, care a cam lasat garda jos cu cateva modele, printre care si Seria 1 rivalul Clasa A.
Noua Clasa A se remarca prin cea mai mare putere din segment, cel mai bun co