Aproape 80% din tinerii care au cerut un produs văzut în reclamele posturilor de televiziune au declarat că, de cele mai multe ori, le-au fost îndeplinite dorinţele Pe măsură ce cresc,
Aproape 80% din tinerii care au cerut un produs văzut în reclamele posturilor de televiziune au declarat că, de cele mai multe ori, le-au fost îndeplinite dorinţele
Pe măsură ce cresc, copiii încep să conştientizeze impactul publicităţii asupra lor şi devin deranjaţi de repetitivitatea spoturilor tv. În aceeaşi măsură, părinţii încep să realizeze caracterul comercial al publicităţii şi influenţa negativă a acesteia asupra copiilor lor, arată ultimul studiu realizat de IMAS şi comandat de Consiliul Naţional al Audiovizualului.
Potrivit studiului, părinţii nu par să mai aibă răbdare să urmărească publicitatea difuzată la tv, ceea ce îi determină pe aceştia să zappeze sau chiar să plece din faţa televizorului în timpul calupurilor publicitare. Peste 40% din aceştia au declarat că schimbă instantaneu postul, iar 34% vizionează doar câteva secunde din reclame.
Un procent semnificativ (10%) este cel al părinţilor care vizionează calupul publicitar în întregime, un sfert din aceştia fiind absolvenţi de gimnaziu. Se poate spune, în cazul acestor părinţi, că au un comportament asemănător cu cel al copiilor până în 10 ani, care nu diferenţiază programul propriu-zis de publicitate.
De remarcat faptul că bărbaţii zappează mai des decât femeile, în timp ce acestea preferă să părăsească televizorul pe parcursul pauzelor publicitare. Majoritatea părinţilor (76,7%) cred că publicitatea îi informează pe copii asupra noilor produse. De cealaltă parte, numai 26% din ei sunt de părere că reclamele le modifică scara valorilor.
Copiii bat din picior, iar părinţii cumpără
Prin urmare, publicitatea nu este percepută de părinţi ca fiind "băiatul rău" care le infl