Scaderea preturilor cu peste 50%, eficientizarea costurilor, inghetarea salariilor si o mai mare flexibilitate, aceasta pare a fi reteta folosita de Carol Parc Hotel, cel mai luxos hotel bucurestean, pentru atingerea unor rezultate spectaculoase in primul trimestru din 2009: o crestere de 152% a gradului de ocupare si un avans de 400% al veniturilor.
Toate aceste rezultate vin pe fondul unei scaderi de peste 25% a gradului de ocupare a hotelurilor bucurestene in primele trei luni.
Ca urmare a acestor rezultate, proprietarii Carol Parc Hotel nu par deloc idealisti atunci cand isi propun o crestere de pana la 10% a cifrei de afaceri in 2009. “Daca anul trecut am realizat o cifra de afaceri de circa 1 milion de euro, pentru anul in curs avem ca target o crestere de pana la 10%”, a declarat, pentru Wall-Street, Sylvia Petre, proprietarul hotelului boutique de langa Parcul Carol.
Un prim pas pentru atragerea clientilor pe timp de criza este tariful, iar cei de la Carol Parc stiu asta. “Tarifele practicate de noi au scazut constant de cand am inceput sa operam si pana in prezent. Daca in 2007 preturile porneau de la 500 de euro pentru o camera standard pana la 1.500 de euro pentru un apartament, acum au scazut pana la o treime din valoarea de atunci: de la 125 de euro pentru o camera standard pana la 1.000 de euro pentru un apartament”, a declarat proprietarul hotelului boutique de langa Parcul Carol.
Desi este o locatie extrem de luxoasa si exlusivista, proprietarii Carol Parc Hotel au constatat ca e nevoie de mai multa flexibilitate atunci cand vine vorba de evenimentele organizate in cadrul hotelului pe care il detin. Daca anul trecut, hotelul a refuzat organizarea a 43 de evenimente private (aniversari, logodne, nunti etc), acum deschiderea pentru acest gen de evenimente este mult mai mare. “Circa 50% din veniturile hotelului provin din evenim