Traseul Autostrăzii Suspendate, visate de primarul general al Capitalei, Sorin Oprescu, rămâne aproape același în toate cele trei variante de construire, propuse astăzi Comisiei Tehnice de Urbanism a Primăriei Capitalei. Edilul-șef susține că noul drum va fi gata în 2-3 ani. Sursa: Vlad Stănescu
Visul edilului-șef al Capitalei, Sorin Oprescu, pe care l-a avut atunci când era în campanie electorală, s-a concretizat într-un proiect care a fost pus astăzi pe masa Comisiei Tehnice de Urbanism și Amenajarea Teritoriului din Cadrul Primăriei Capitalei.
Specialiștii au prezentat trei variante pentru construirea Autostrăzii Suspendate, care în acte se va numi ”Închidere Inel Median de circulație la zona nord/autostradă urbană –tronsonul Lacul Morii-Soseaua Colentina”.
Potrivit unor surse Municipale, edilii preferă varianta în care drumul trece pe sub Parcul Herăstrău și vor ca o parte din drum să fie amenajat pe la sol.
Construirea noului drum ar costa între 500 de milioane de euro și 1,4 miliarde de euro, în funcție de soluția aleasă.
Cea mai ieftină este, potrivit actelor prezentate astăzi de specialiști, varianta construirii inelului la sol, iar soluția cea mai scumpă este ”îngroparea” autostrăzii suspendate.
Trei benzi pe sens și maximum 80 de kilometri la oră
Autostrada suspendată va avea trei benzi pe sens, indiferent de soluția de construire, arterele laterale vor avea câte o bandă pe sens, iar viteza maximă permisă pe calea principală de rulare va fi de 80 de kilometri la oră.
Drumul va începe de pe Șoseaua Colentina, va ajunge pe Gherghiței , după care va străbate Străpungerea A3-șoseaua Petricani-șoseaua Pipera-bulevardul Aerogării-DN1-Chitila sau Calea Griviței- bulevardul Constructorilor sau Chiajna și se va termina în Virtuții.
Tunelul de sub parcul Herăstrău costă între 70 și 170 de milioane de euro
Potriv