Primul sistem „Park&Ride“, destinat navetiştilor, va fi amenajat în Băneasa. Accesul în parcarea „inteligentă“, cu lifturi şi rampe, se va face pe baza abonamentului RATB sau Metrorex.
Parcarea „inteligentă“ de tip „Park&Ride“, destinată în special navetiştilor, va fi construită în nordul Capitalei, între gardul Romaero şi capătul de linie al tramvaiului 5.
Aceasta are rolul de a decongestiona traficul şi de a ajuta navetiştii care, în prezent, îşi lasă maşinile pe bulevarde sau pe străduţe pentru a-şi continua călătoria până la serviciu cu un mijloc de transport în comun.
„Licitaţia s-a încheiat, iar peste vreo trei săptămâni semnăm contractele şi vom începe şi lucrările. Parcarea din Băneasa va costa aproximativ 12.000.000 de euro“, a explicat Ion Dedu, director al Direcţiei de Transport a Primăriei Capitalei.
Avantajul: fără cost suplimentar
Parcarea va cuprinde 400 de locuri şi va fi un sistem cu rampe şi cu lifturi. Accesul şoferilor în parcare se va face pe baza abonamentelor sau a biletelor RATB sau Metrorex, aceştia nefiind nevoiţi să plătească ceva în plus.
Prin această zonă intră zilnic în Capitală şoferi din Baloteşti, Otopeni, Buftea, Mogoşoaia, Snagov sau Tâncăbeşti. Şoferii cu venituri mai mari şi care vor ca autoturismul să fie în siguranţă se mai folosesc de o parcare privată din zonă, unde pentru doar o oră trebuie să plătească 10 lei.
Dezavantajul: fără metrou în zonă
Deşi parcarea va fi utilă, există şi dezavantaje. În zona Băneasa şoferii nu au nicio legătură directă cu metroul. Dacă îşi vor lăsa maşina în viitoarea parcare şi vor vrea să meargă către centru sunt nevoiţi să utilizeze mijloacele de transport în comun de la suprafaţă, care ajung la prima staţie de metrou în circa 20-25 de minute. Ca mijloace RATB navetiştii au la dispoziţie tramvaiul 5 şi autobuzele 148, 149, 131, 301, 304, 335, 7