Service-urile, vulcanizările, dealerii auto, importatorii şi distribuitorii de cauciucuri pentru autovehicule vor obţine venituri şi de trei ori mai mari, comparativ cu anul trecut.
Importatorii şi distribuitorii de cauciucuri de iarnă au câştigat de la începutul anului şi până acum 80 milioane euro numai din vânzările realizate pe piaţa din România. Cifra ia în calcul doar comerţul cu anvelope de iarnă destinate autoturismelor personale. Creşterile de aproape 20% reprezintă un eveniment unic în piaţă şi se datorează exclusiv noii legi impusă de guvern, care îi obligă pe şoferi să îşi echipeze maşinile cu cauciucuri de iarnă. „În luna septembrie ni s-au dublat vânzările", exemplifică Alina Mihăescu, director de marketing la Dunlop România.
Surse din industrie spun că la un moment dat fabricile nu au mai făcut faţă producţiei. „E o concurenţă nebună pe piaţă", zice Gheorghe Anghel, marketing manager la Auto Cobălcescu. Vulcanizările şi-au extins programul, „băieţii din service-uri trag tare", iar micii afacerişti second-hand s-au strecurat şi ei în piaţă. Per total, va fi vorba de vânzări de trei ori mai mari decât anul trecut, estimează specialiştii. Din cei 4,6 milioane de posesori de autoturisme, aproape trei milioane şi-au cumpărat deja anvelope de iarnă. „A fost o măsură luată pentru a ajuta puţin şi industria auto", opinează Adrian Mihălţianu, jurnalist specializat în domeniul auto.
Potrivit Michelin România, nivelul pieţei anvelopelor de iarnă a crescut în primele nouă luni ale anului 2011 cu până la 130%, comparativ cu perioada similară a anului trecut. „Dacă pe tot parcursul anului 2010 au fost vândute 1,3 milioane de anvelope de iarnă, anul acesta am livrat în numai nouă luni aproape 1,5 milioane de unităţi. Creşterea a avut loc, bineînţeles, pe fondul intrării în vigoare a legii care îi obligă pe şoferi să îşi pună anvelope de iar