Aeroportul Henri Coandă (Otopeni), cel mai mare din ţară, va avea de săptămâna viitoare un nou terminal de plecări, în urma unei investiţii de 52 de milioane de euro, ceea ce va descongestiona traficul.
"În prima fază, pe acest terminal vom procesa cursele interne, iar ulterior şi pe cele externe. Acest terminal va dubla capacitatea aeroportului (la 10-11 mil. pasageri - n. red.)", a declarat el. Anul trecut, aeroportul a înregistrat 5 milioane de pasageri, iar anul acesta aşteaptă o creştere a traficului după ce şi companiile low-cost au început să opereze curse pe Otopeni. Constructia noului terminal, cu o suprafaţă de aproape 20.000 de metri pătraţi, a început în iulie anul trecut. Acest nou terminal va adăuga 52 de ghişee de check-in şi opt porţi de îmbarcare pentru pasageri.
Proiectul face parte din programul de dezvoltare şi modernizare a aeroportului internaţional Henri Coandă, iar fondurile au fost asigurate din sursele proprii ale Companiei Naţionale de Aeroporturi Bucureşti. Pe 6 noiembrie va avea loc inaugurarea terminalului. "Ar fi fost mai greu dacă am fi rămas cu traficul low-cost pe aeroportul Băneasa. Până acum nicio companie aeriană low-cost şi nici pasagerii nu s-au plâns de mutarea pe Otopeni", a precizat Iordache. Acest nou terminal va susţine fluxul crescut de pasageri.
Din 25 martie au început să decoleze şi să aterizeze pe aeroportul Otopeni şi avioanele companiilor low-cost Wizz Air şi Blue Air, după ce s-a decis transformarea acestui aeroport într-unul dedicat curselor de aviaţie generală, salvare şi celor operate de private jet-uri.
Datele oficiale cu privire la traficul aeroportului Henri Coandă (Otopeni) arată că în aprilie, prima lună în care de pe cel mai mare aeroport din ţară au decolat atât avioanele companiilor tradiţionale, cât şi cele ale operatorilor low-cost, traficul a ajuns la circa 625.000 de