Fostul monopolist al pieţei de telecomunicaţii româneşti a ajuns la momentul în care eforturile de restructurare a businessului ar trebui să dea primele roade. Cine a pariat acum trei ani că bătrânul dinozaur al telecomunicaţiilor româneşti, fostul monopolist Romtelecom, nu se va mişca destul de sprinten în acomodarea la noile realităţi ale pieţei trebuie să îşi reconsidere poziţia. Şi, evident, să-şi reajusteze strategiile de dezvoltare. După ce a ratat, e
Fostul monopolist al pieţei de telecomunicaţii româneşti a ajuns la momentul în care eforturile de restructurare a businessului ar trebui să dea primele roade.
Cine a pariat acum trei ani că bătrânul dinozaur al telecomunicaţiilor româneşti, fostul monopolist Romtelecom, nu se va mişca destul de sprinten în acomodarea la noile realităţi ale pieţei trebuie să îşi reconsidere poziţia. Şi, evident, să-şi reajusteze strategiile de dezvoltare.
După ce a ratat, etapă cu etapă, toate schimbările majore de pe piaţă, începând cu neprezentarea la startul competiţiei pe piaţa serviciilor de internet şi culminând cu eliminarea de pe segmentul telefoniei mobile a Cosmorom, operatorul de telefonie fixă părea condamnat. Dar, ceea ce au reuşit ca manageri americanul James Hubley - restructurarea completă a proceselor de business şi intrarea pe noi segmente de piaţă - şi grecul Yorgos Ioannidis - redefinirea relaţiei cu clienţii şi a calităţii serviciilor - au schimbat la faţă complet fostul monopolist. Şi i-a stopat declinul, după ce pierduse într-un singur an, 2006, aproape 20% din piaţă. „Luna noiembrie a anului trecut a fost prima din ultimii trei ani când am înregistrat creştere netă de clienţi - adică numărul clienţilor noi a fost mai mare decât numărul clienţilor care au decis să renunţe la serviciile de telefonie fixă de la Romtelecom“, spune C