Unele bănci au redenumit comisioanele ilegale pentru a nu mai face obiectul prevederilor legii, iar altele au ascuns comisioanele existente în costul altora, permise de lege. Protecţia Consumatorului promite amenzi consistente
Când vine vorba de păcălirea clienţilor, tupeul bancherilor nu cunoaşte limite. Ordonanţa 50/2010, care de fapt venea să mai elibereze din povara comisioanelor, aşezată de bănci pe umerii clienţilor, a fost interpretată după bunul plac. Comisariatul Judeţean pentru Protecţia Consumatorului (CJPC) Braşov a început de miercuri controalele şi au ajuns la concluzia că bancherii au interpretat legea în folosul lor. Astfel s-a ajuns ca în anumite cazuri costul creditelor să fie chiar mai mare decât cel plătit înainte de intrarea în vigoare a ordonanţei. „Până astăzi avem înregistrate circa 50 de sesizări. În principal, cei care au formulat aceste reclamaţii reclamă că în interiorul actelor adiţionale au fost inserate de către bancă clauze sau prevederi interzise de OG 50”, ne-a declarat Ionuţ Spătaru, director coordonator CJPC.
Tacticile la care au recurs bancherii sunt nişte trucuri ieftine. Unele bănci au redenumit comisioanele ilegale - precum comisionul de risc - pentru a nu mai face obiectul prevederilor legii, iar altele au ascuns comisioanele existente în costul altora, permise de lege. „Au fost situaţii în care au fost redenumite anumite comisioane care se regăseau în contractele de credit iniţiale, eliminate prin efectul Ordonanţei 50, însă cuantumul acestor comisioane s-au alăturat comisionului acceptat de OG50, adică comisionul de administrare”, a precizat Spătaru.
Comisarii au intrat de ieri în acţiuni de verificare. Primele la rând vor fi situaţiile reclamate de clienţi, apoi vor fi luate la puricat contractele de la fiecare bancă. Braşovenii care au observat că ceva nu este în regulă la actele adiţionale de la c