Cei doi mecanici şi cei doi ajutori de mecanici ai locomotivelor aflate la capetele trenului încărcat cu produse petroliere care a deraiat, luni, în zona localităţii clujene Boju, afirmă că nu a existat niciun obstacol pe şine, au declarat, joi, surse din cadrul anchetatorilor.
Sursele citate au declarat că mecanicii de locomotivă din trenul care a deraiat la Boju au afirmat la audieri că pe aparatele aflate atât în locomotiva tractoare, cât şi în cea împingătoare a apărut o atenţionare în legătură cu scăderea presiunii de aer în conductele instalaţiei de frânare, după cum informează Mediafax.
"Conform procedurii, în acest moment se frânează instantaneu ( în momentul în care scade presiune de aer în conductele instalaţiei de frânare - n.r.). De asemenea, pe calea ferată nu exista nici un obstacol", le-au declarat mecanicii anchetatorilor, susţin sursele citate.
Conform surselor citate, acestea sunt ipoteze de lucru preliminare.
Tot joi, surse judiciare declarau că membrii comisiei care anchetează accidentul feroviar din zona localităţii Boju exclud "categoric" ca incidentul să fi avut loc din cauza unei defecţiuni la şine, iar mecanicii de locomotivă audiaţi au declarat că circulau cu o viteză sub cea restricţionată în zonă, respectiv sub 60 de kilometri la oră.
Cei doi mecanici şi cei doi ajutori de mecanici ai locomotive aflate la capetele trenului încărcat cu produse petroliere care a deraiat, luni seară, la Cluj, au fost audiaţi, miercuri, timp de şase ore.
Potrivit unor surse din cadrul Parchetului Tribunalului Cluj, la instanţă nu este înregistrată încă nicio cauză penală, iar acest lucru se va face în funcţie de rezultatul anchetei comisiei de cercetare constituite în cazul accidentului feroviar.
Sursele citate au adăugat că şi luni seară, când s-a produs accidentul, şi marţi seară au fost făcute măsurători la linia fer