Regia de transport locală vrea să ia în leasing anul acesta 23 de autobuze noi. Peste 40% dintre craiovenii care merg cu RAT-ul sunt nevoiţi să călătorească în autobuze care ar fi trebuit demult scoase din uz. Ora 7.30, staţia autobuzului 24 din cartierul craiovean Rovine. Vine rata. Deşi majoritatea autobuzelor de pe acest traseu au fost înlocuite, nimerim un autobuz mai vechi decât democraţia. Autobuzul 24 e plin ochi, dar tot mai e loc pentru cei câţiva oameni de pe trotuar. Ne facem loc printre ceilalţi călători şi uşile se închid. Autobuzul porneşte şi brusc atmosfera e inundată de un damf de eşapament. Aerul devine aproape irespirabil, mai ales că la una dintre staţii, la intersecţia cu Spaniei, aglomeraţia e atât de mare încât şoferul a fost nevoit să plece fără a lua din staţie câţiva călători.
30% din autobuzele RAT sunt casabile
Acestea sunt condiţiile în care circulă, potrivit calculelor făcute de Regia Autonomă de Transport aflată în subordinea Primăriei, peste 40% din craiovenii care folosesc mijloacele de transport în comun ale regiei. Din peste 13.000 de craioveni, câţi încap în autobuzele RAT, peste 5.000 călătoresc în autobuze cu durata normală de funcţionare demult depăşită. 60 din cele 210 autobuze şi microbuze aflate la dispoziţia unităţii ar fi trebuit demult scoase din uz. Craiovenii spun că situaţia nu e una acceptabilă, mai ales că plătesc acelaşi preţ indiferent de starea autobuzelor în care călătoresc. „Ia uitaţi-vă cum ne asfixiem aici din cauza mirosului. În plus, ai impresia, când pleacă autobuzul de pe loc, că parcă acum crapă şi nu mai ajungi la serviciu la timp“, ne-a spus Alexandra Murgea, o studentă care călătorea de dimineaţă cu o rablă a RAT.
23 de autobuze noi anul acesta
Autorităţile spun însă că se străduiesc să remedieze situaţia, având în vedere că în fiecare an sunt achizi