In 2001, iesenii s-au confruntat cu criza apei reci, criza apei calde, criza caldurii si, nu cea mai lipsita de importanta, criza transportului in comun, generata de greva declansata in luna aprilie de vatmanii si soferii de la RATC. Cuvantul "criza" a insemnat de fapt intreruperea furnizarii celor mai importante utilitati pentru cea mai mare parte din populatia orasului, datorita sumelor foarte mari care s-au adunat in contul datoriilor Asociatiilor de Proprietari catre principalii furnizori de utilitati. La inceputul anului 2001, populatia avea datorii restante catre RADET si RAJAC de 200 de miliarde lei, pentru ca spre sfarsitul anului sa ajunga la peste 300 de miliarde. Cauzele acestui blocaj financiar sunt, indeosebi, saracirea continua a populatiei orasului, fraudele si incompetenta unor administratori de bloc, precum si o proasta gestionare a banilor de catre sefii regiilor locale.
•Greva soferilor RATC
Inca de la inceputul anului s-au facut simtite semnele unor nemultumiri majore intre randurile angajatilor RATC. Regia a incheiat anul 2000 cu pierderi in valoare de peste 15 miliarde lei, fapt ce a determinat o micsorare a salariilor si o inrautatire a conditiilor de lucru."Consideram ca administratia RATC nu a convins puterea locala de grava situatie cu care se confrunta regia, aceasta fiind la un pas de prabusire. Prin gratuitatile impuse de Guvern si Consiliul Local, regia a pierdut 15 miliarde lei", declara la sfarsitul lunii ianuarie anul acesta, liderul de sindicat de la RATC, Vasile Sandu.
Pe fondul acestor nemultumiri la inceputul lunii aprilie, soferii si vatmanii RATC au intrat intr-o greva generala care a paralizat transportul in comun iesean pentru o saptamana.
Cu toate ca o parte din pierderile pe care le inregistrase RATC se datorau alocarii cu intarziere a subventiilor de la bugetul local, Simirad i