•Cauza principala o constituie lipsa unei educatii adecvate •Firmele "de apartament" continua sa reziste pe piata •De cele mai multe ori, rolul garantiei este neglijat sau supraestimat •Exista o clasificare extrem de precisa a tipurilor de clienti
Epoca post-decembrista l-a gasit nepregatit pe omul de rind din Romania din mai multe puncte de vedere. Obisnuit cu o piata a produselor de larg consum extrem de saraca, acesta s-a vazut dintr-o data confruntat cu o avalansa de produse din cele mai diverse, la preturi si calitate diferite. Trebuind sa faca fata acestor oferte, consumatorul s-a aruncat cu capul inainte, uitind un lucru foarte important, acela de a invata cum sa devina un bun consumator, cum trebuie sa afle de drepturile de care beneficiaza in aceasta calitate si ce trebuie sa faca pentru ca aceste drepturi sa fie respectate. Avind in vedere aceste conditii, in Romania s-a dezvoltat o piata a bunurilor de larg consum care de multe ori neglijeaza aceste aspecte extrem de importante, beneficiind de largul concurs al consumatorului/cumparatorului. De aici pina la aparitia pe piata a unor adevarati "pirati" nu a fost decit un singur pas, facut cu repeziciune de "intreprinzatorii" perioadei inceputului anilor nouazeci. Au trecut zece ani, iar consumatorul roman, desi s-au facut numeroase eforturi in acest sens, inca nu isi cunoaste drepturile de care, in mod normal, ar trebui sa beneficieze, de cele mai multe ori el devenind o victima sigura.
Nu exista o educatie a consumatorului
Ne vom referi in continuare la o serie de probleme aparute intr-unul din domeniile cele mai delicate, acela al calculatoarelor. In ultimii ani, calculatorul a intrat, practic, aproape in fiecare casa, dovedindu-se din ce in ce mai necesar in orice domeniu de activitate, cit si in viata de zi cu zi. Cum cererea este foarte mare, oferta s-a dezvoltat p