Glazurat într-o nuanţă specială de albastru denumită World Rally Blue Pearl III, cu accente distincte de cea care acoperă bolizii WRC, studiul Subaru WRX Concept de la salonul de la New York de anul acesta schimbă traiectoria actualului model Impreza WRX STI.
Viitorul performer al raliurilor renunţă la caroseria hatchback dar şi la denumirea Impreza, totul pentru un nou concept de sedan în trei volume cu alură emoţionantă de coupe.
Caroseria Subaru WRX Concept este lungă de 4,52 metri, lată de 1,889 metri şi scundă de 1,389. Prin comparaţie, actualul hot-hatch Subaru Impreza WRX STI măsoară 4,415 metri x 1,795 x 1,470 (Lxlxh). Dimensiunile conceptului WRX de la New York Auto Show îl plasează cu 6 cm mai scund ca Impreza Sedan 2012, cu 14 cm mai lat iar distanţa între axe a crescut cu 10,2 cm.
Viitoarea berlină compactă WRX ce urmează a debuta ca model de serie în 2014 afişează detalii destul de îndrăzneţe. Pornind de la grila radiatorului ce pare împrumutată de la Jaguar XJR, urcând în sus până la decupajul de pe centrul capotei de unde se face admisia pentru instalaţia de supraalimentare şi terminând cu spatele cu un capac masiv al portbagajului, tot ADN-ul Subaru WRX Concept pare dedicate curselor. Elementele racing sunt completate de spoilerul posterior pătrăţos ce coboară ca un zid vertical până aproape de sol şi care face trecerea spre un difuzor negru cu striaţii ce integrează evacuarea cvadruplă.
Roţile umplu până aproape de refuz amplele decupaje şi bombeuri ale aripilor, o muchie cu traiectorie uşor ascendentă trasând lateralul Subaru WRX Concept, dându-i acea alură de pană aerodinamică.
Vechiul propulsor de 2,5 litri de pe Impreza WRX STI a fost lăsat la vatră, de acum vedetă urmând a fi o unitate boxer în patru cilindri cu o capacitate de 2.000 cmc. Montat într-o versiune degonflată, simplu aspirată de 200 CP pe coupe-ul Subaru BRZ