Cum se va reflecta in 2008 ceea ce au invatat managerii de top in 2007? Ce tendinte vor domina piata de training in acest an? In ce industrii se va manifesta o crestere a cererii de training?
Institutiile financiar-bancare au fost "clientii-vedeta" care au apelat la programe de training in ultimii ani, investind bugete masive in formarea angajatilor. Expansiunea in teritoriu a bancilor continua si in acest an, planurile de angajare sunt de ordinul miilor, iar programele de formare pentru "bancheri" isi mentin ponderea in cifra de afaceri a furnizorilor de training. Cum vad reprezentantii companiilor de training anul care tocmai a inceput?
"Industriile care investesc mai mult in training sunt de obicei acelea unde competitia este acerba. In ultimii 2-3 ani segmentul bancar a dominat piata. Inainte de segmentul bancar, au fost telecomunicatiile cele care i-au ocupat mult pe traineri", declara Octavian Pantis, managing director al TMI Romania. Apetenta pentru training a institutiilor din sectorul financiar-bancar se va pastra si in acest an, pe fondul concurentei tot mai accentuate dintre jucatori.
"Domeniul financiar-bancar va fi si in acest an cel care ii va solicita cel mai mult pe specialistii in training. Ritmul de dezvoltarea in sistemul mentionat este foarte alert, numarul companiilor de profil este tot mai mare, iar extinderea la nivel teritorial se plaseaza in aceleasi coordonate. Institutiile financiar-bancare au doua atuuri: volum si bani. Suprematia bancilor in training nu se manifesta doar in Romania, ci si la nivel european", considera Dana Cavaleru, marketing manager al United Business Development (UBD).
Cavaleru adauga ca este posibil ca in manufacturing sa se manifeste o cerinta mai mare pentru cursuri de training in acest an, fata de 2007.
Costea Dumitrescu, partener in cadrul Ascendis, este de parere ca 20